Værdikæde

GARD Pro Not Registered

Værdikæde

En værdikæde består af en række aktiviteter, der udføres for at produktudvikle, indkøbe, producere, markedsføre, levere og servicere virksomhedens produkt, som tilsammen skaber mer – værdi for kunden.

Primæraktiviteter

  • Virksomhedens hovedaktiviteter, der alle har til formål at medvirke i processen med at fremstille den ydelse, som leveres.
    • Up – stream
      • Indgående logistik, produktion og udgående logistik
    • Down – stream
      • Følger umiddelbart efter at produktet er produceret, markedsføring og salg samt service.

Støtteaktiviteter

  • Koordinerer værdikædens aktiviteter.
Virksomhedens infrastruktur – organisations struktur, ledelse, planlægning, økonomistyring,
Menneskelige ressourcer – rekruttering af medarbejdere, sikre de er veluddannede og motiverede
Teknologi – produktionsudstyr, produktionsprocesser, og lokaler
Indkøb – indkøbskvantum, valg af leverandør, ordreafgivelse,
Indgående logistik

- råvarer modtagelse

- kontrol

- intern transport

- lager

Produktion

-fremstilling

- smag

- emballering

- design

- farver

 

Udgående logistik

- ordremodtagelse

- fysisk distribution.

Markedsføring og salg

- distribution

- priser

- promotion

 

Service

- levering

- fleksibilitet

- hylde opfyldning

- vejledning

 

 

GARD Pro Not Registered

Tags: , , , , , ,

Kommentarer